- 2022
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
Klik di sini untuk muat turun lampiran penuhKlik sini untuk muat turun lampiran penuh
Klik sini untuk muat turun lampiran penuh
RUMUSAN KESELURUHAN KAJIAN KEPUASAN PELANGGAN TAHUN 2016
Laporan Kajian Kepuasan Pelanggan KWP 2016 ini adalah hasil daripada analisis borang kajian kepuasan pelanggan yang telah diedarkan semasa program-program dari Januari sehingga Ogos 2016 iaitu:
1. Program Kenduri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan 1 sehingga 29 Februari 2016 2. Labuan International Sea Challenge 2016 29 April sehingga 1 Mei 2016 3. Floria DIRAJA Putrajaya 27 Mei sehingga 4 Jun 2016 4. Program Nur Ramadhan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan 9 Jun sehingga 29 Jun 2016 5. Program Kerjasama Kerajaan dan Badan Korporat di Wilayah Persekutuan(Majlis Penyerahan Sumbangan kepada Golongan Asnaf dan Program Baiti Jannati TNB 2016) 18 Ogos 2016
Dalam kajian ini, sebanyak 1,633 responden telah memberi maklumbalas dalam borang Kajian Kepuasan Pelanggan 2016 yang mengandungi 17,967 keseluruhan soalan.
Secara keseluruhannya, analisis kajian ini telah menunjukkan bahawa sebanyak 91.40% responden dalam kategori Sangat Bersetuju dengan perkhidmatan dan pelaksanaan yang dilaksanakan oleh KWP.RUMUSAN KESELURUHAN KAJIAN KEPUASAN PELANGGAN TAHUN 2015
Laporan Kajian Kepuasan Pelanggan KWP 2015 ini adalah hasil daripada analisis borang kajian kepuasan pelanggan yang telah diedarkan semasa program-program berikut:
Program kekasih kepada kekasih 13 Februari 2015
Program Kenduri 1Malaysia – 14 Februari 2015
Program Konvoi Berbasikal 1Malaysia – 15 Februari 2015
Program Sosial Media Week Campaign – 22 hingga 23 Februari 2015
Pameran sempena persidangan antarabangsa pemimpin muda (ICLY) – 19 hingga 21 Mac 2015
Program Jom Gegar Keramat Mall – 25 April 2015
Program Karnival My2nd Chance – 3 hingga 5 April 2015
Floria DIRAJA Putrajaya – 30 Mei hingga 17 Jun 2015
Program Nur Ramadan di IPK Kuala Lumpur – 29 Jun 2015
Program Customer Service Day (CSD) – 18 hingga 20 September 2015
Kajian Kepuasan Pelanggan melalui Laman Web Kementerian – 30 September 2015
Dalam kajian ini, keseluruhan responden yang telah memberikan maklum balas terhadap kajian ini ialah sebanyak 2837 responden.
Secara keseluruhannya, analisis kajian ini telah menunjukkan bahawa responden BERSETUJU dengan perkhidmatan dan pelaksanaan yang dilaksanakan oleh KWP. Walau bagaimanapun, didapati tahap pengetahuan orang ramai terhadap fungsi dan peranan KWP adalah di tahap sederhana iaitu 68.1% (1934 orang responden) bagi kedua-dua kajian kepuasan pelanggan yang telah dilaksanakan ini. Oleh itu adalah dicadangkan untuk pihak KWP menambahkan aktiviti Advertising & Promotion serta publisiti terhadap program-program Kementerian yang di laksanakan oleh semua Agensi di bawah Kementerian Wilayah Persekutuan.